Diensten

Onze dienstverlening is gebaseerd op de onderstaande geïntegreerde resultaatgerichte aanpak. Deze hanteren we voor zowel de continue als campagnematige inzet van social media, social commerce en e-commerce. Per fase bieden we hierin de volgende diensten aan:

Social media sales funnel

Exposure

Exposure is erop gericht je aanbod onder de aandacht te brengen van de juiste potentiële klanten. In deze fase werven wij relevante fans en followers met onder andere SEO, SEA, (social) email marketing, social media apps, social media advertising, seeding en twitter automation, en leiden we die naar je social media presence, website of webshop. De bijdrage van deze middelen en kanalen aan je resultaat verbeteren wij vervolgens met conversie attributie optimalisatie.

Influence

Influence is de eerste van twee onmisbare stappen voor het vergroten van je virale bereik. In deze stap stellen wij jouw invloedrijke fans en followers in staat om jouw boodschap of content verder te verspreiden, stimuleer wij ze daartoe, en belonen wij ze daar eventueel voor. De middelen die we hiervoor inzetten zijn onder andere social media apps, social email marketing, acties en campagnes, en je website of webshop die we hiervoor ‘social proof’ maken.

Engagement

Engagement is de tweede onmisbare stap voor het vergroten van je virale bereik, en is noodzakelijk om je via Exposure en Influence geworven fans en followers te behouden. Als je hen niet weet ‘engagen’, te boeien en te binden, dan hebben zij de ‘Unfollow’ en ‘Vind ik niet meer leuk’ buttons snel gevonden en is er geen sociale relatie meer die kan converteren naar een klantrelatie. Om je engagement te optimaliseren maken wij gebruik van keyword analyses, conversation calendars, acties en campagnes, en meten we continue het resultaat met een KPI scan.

Action & conversion

Dit is natuurlijk de belangrijkste stap. De stap waarin je fans en followers converteren naar klanten. Hiervoor stimuleren wij jouw fans en followers informatie aan te vragen, een aanschaf of boeking te doen in je winkel(s) of webshop, etc. Niet met ‘hard sell’ berichten en updates, maar met geraffineerde acties en campagnes. Gericht en gestructureerd, om ‘waste’ te voorkomen. Waar mogelijk zetten wij hiervoor ook affiliate marketing in en optimaliseren wij de conversie van je website of webshop.

Retention

Het behouden van klanten is eigenlijk nog belangrijker dan de werving. Het leveren van de beste producten, diensten en service is hiervoor noodzakelijk maar niet voldoende. Keer op keer zal je je relevantie moeten bewijzen. Daarom richten we het bovenstaande proces zo in dat ook bestaande klanten de funnel blijven doorlopen, betrokken en engaged blijven, en klant blijven. Hiervoor optimaliseren we alle voorgaande stappen en je e-mail marketing, en zetten we waar nodig (social) CRM in.

Een belangrijke voorwaarde om de bovenstaande aanpak goed uit te voeren is een geïntegreerd social media plan, social commerce plan, e-commerce plan of campagneplan. Als dat niet beschikbaar of onvolledig is dan stellen wij dat voor je op. Lees verder

Wil je meer weten over onze diensten of over wat wij nog meer voor je kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.