28 december 2012

SEO

Meer bezoekers en resultaten met data driven SEO

SEO draait om data. Gegevens van je bezoekers, hun intenties, de rankings van je website, click-through-rates, bounce en exit rates, conversion rates, etc., etc. Zonder goed inzicht in de organische data en performance van je website kan je niet je SEO activiteiten zo inrichten dat deze meer en betere (converterende) organische bezoekers genereren.

Data driven werkwijze

Om jou en je organisatie te helpen je SEO resultaten te verbeteren hanteer ik daarom de volgende ‘data driven’ werkwijze:

1. Unlock

In deze eerste stappen heb ik de (SEO) data van jouw website al ontsloten, en de eerste inzichten opgeleverd. Specifiek voor het verbeteren van de organische resultaten van je website ontsluit en verzamel ik vervolgens ook de gegevens met betrekking tot je keyword rankings, CTR’s, en de user en conversion performance van je pagina’s en funnels.

2. Segment

One size fits none, dus segmenteren is onmisbaar. Door de juiste analytics en (business) intelligence op jouw data toe te passen zoek ik naar specifieke (klant)segmenten en (website)condities waar kansen, bedreigingen en verbeterpunten liggen waarmee jij de SEO resultaten van je website kunt verbeteren.

3. Analyze

Als ik de specifieke (klant)segmenten en (website)condities heb gevonden waar kansen, bedreigingen en verbeterpunten liggen doe ik verdere data analyses om deze concreet te maken. Dit kunnen eenvoudige analyses zijn maar ook complexere analyses zoals bijvoorbeeld multi-channel funnel analyses, scatter analyses, regressie analyses of predictive analyses. De uitkomsten van deze analyses zijn altijd concrete, tastbare en direct toepasbare actiepunten en verbeterpunten.

4. Improve

Dit is het moment waarop jij, je marketeer(s), je copywriter, je designer en je webbouwer aan de slag gaan met het uitvoeren van de aangegeven actiepunten en verbeterpunten. Waar nodig kan ik je hierbij helpen met verdere analyses en advies.

5. Control

Om jou inzicht en overzicht te bieden creëer ik rapportages en dashboards die jou op ieder gewenst moment de benodigde informatie bieden over de performance van je website, SEO en andere kanalen, organische en andere klantgroepen, etc., al dan niet als onderdeel van andere rapportages en dashboards. Hiervoor maak ik soms gebruik van Google Data Studio maar gebruik ik meestal een professionele tool zoals Power BI. Doordat ik ook toegang heb tot deze rapportages en dashboards kan ik jou proactief blijven adviseren en ondersteunen.

Contact

Wil je meer weten over mijn data driven SEO werkwijze? Neem dan contact met mij op.

 

Summary
SEO
Service Type
SEO
Provider Name
Add to Friends,
Renessestraat 16,Assendelft,Noord-Holland-1566 KR,
Telephone No.+31681511843
Area
Nederland
Description
SEO draait om data. Met mijn data driven werkwijze, analytics en business intelligence help ik jou je organische resultaten en conversies te verbeteren.

1 gedachte over “SEO

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.