Blog

Alle berichten

intelligent tracking prevention itp

Hoe om te gaan met Intelligent Tracking Prevention (ITP)?

Correcte gegevens in web analytics en A/B testing tools zijn belangrijk voor het meten en verbeteren van je online marketing en website performance. De aangescherpte privacy wetgeving (AVG/GDPR) heeft invloed op het tracken en meten van bezoekers en hun gedrag, maar ook browsers beschermen de privacy van hun gebruikers steeds beter. Met alle gevolgen van Lees meer overHoe om te gaan met Intelligent Tracking Prevention (ITP)?[…]

data analytics

Hoe MKB kan profiteren van data analytics

Wij marketeers zijn soms net eksters. We willen graag mooie glimmers verzamelen. In tegenstelling tot eksters zijn onze glimmers geen voorwerpen maar tools, platforms en andere nieuwe ontwikkelingen waar we “absoluut bij moeten zijn”. Soms ben ik ook zo’n ekster. Een artikel op BizTech zette mij aan het denken. Want al die mooie tools, platforms Lees meer overHoe MKB kan profiteren van data analytics[…]

data verschillen Google Analytics Power BI

Google Analytics bezoekersaantal verschilt in BI oplossing

Steeds meer bedrijven maken gebruik van Business Intelligence oplossingen zoals Power BI of Tableau, of van dashboarding tools zoals Qlik of Klipfolio. De kans is dus groot dat je nu of straks niet meer gaat rapporteren in een Excel of Google Docs sheet of een Google Data Studio rapportage, maar binnen de BI oplossing van Lees meer overGoogle Analytics bezoekersaantal verschilt in BI oplossing[…]

facebook pagina power bi app-dashboard

Gratis Facebook pagina analyse app

Voor een optimale inzet van je social media is het belangrijk om de resultaten van je Facebook pagina en posts te weten. Maar dat zegt nog niets over hoe jouw Facebook pagina en posts presteren vergeleken met die van je concurrenten. Gelukkig is er nu een gratis app waarin je dit in één oogopslag ziet. Lees meer overGratis Facebook pagina analyse app[…]

business intelligence rapportage dashboard

Business Intelligence wensen van datagedreven organisaties

Uit onderzoek van Pb7 Research en Microstrategy blijkt dat Noord-Europese bedrijven steeds meer datagedreven worden. Ze maken in toenemende mate gebruik van business intelligence output zoals analyses, rapporten en dashboards. In dit artikel lees je hoe zij dit doen, en wat hierbij hun wensen en voorwaarden zijn. Data bepaalt besluitvorming Volgens 86 procent van de Lees meer overBusiness Intelligence wensen van datagedreven organisaties[…]

Welke factoren drijven jouw conversies? Een data analyse

Natuurlijk analyseer jij regelmatig de prestaties van je campagnes, producten, diensten en doelgroepen. Maar kijk je ook verder dan dat? Weet je ook welke andere factoren je conversies beïnvloeden? En welke factoren daarnaast van invloed zijn op je bestelwaarde, klanttevredenheid, klantverloop, reviews, engagement, etc.? Factoren en hun invloeden Web analytics tools zoals Google Analytics bieden Lees meer overWelke factoren drijven jouw conversies? Een data analyse[…]

tableau

Tableau data pre-processing met Power BI

Tableau is vooral een data visualisatie tool die veel wordt gebruikt voor reporting en dashboarding. Tableau kent een aantal voordelen; het kan grote hoeveelheden data aan, is gemakkelijk in gebruik, en binnen Tableau kan je (beperkt) werken met Python en R scripts. Data pre-processing in Tableau Tableau kent echter ook nadelen. Naast de relatief hoge Lees meer overTableau data pre-processing met Power BI[…]

CDP, DMP of marketing data warehouse

CDP, DMP of marketing data warehouse?

Binnen iedere organisatie komt er een moment waarop het aan elkaar knopen van marketing tools middels exportbestanden niet meer voldoende is om de juiste inzichten te verkrijgen en acties te doen. Het moment waarop een integraal klantbeeld nodig is en acties moeten worden afgestemd op de overal aanwezige (potentiële) klant. Dat is het moment waarop Lees meer overCDP, DMP of marketing data warehouse?[…]

hoge exit rate

Een hoge exit rate. Wat nu?

De exit rate is een ondergeschoven kindje. Veel marketeers kijken namelijk vooral naar de bounce rate van verkeersbronnen en (landings)pagina’s en vergeten deze andere belangrijke KPI. Maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen de bounce en exit rate? Wanneer is een exit rate eigenlijk te hoog? En wanneer is dit een probleem, en wanneer Lees meer overEen hoge exit rate. Wat nu?[…]