Blog

Alle berichten

Best gelezen Add to Friends blogs 2017

Top-5 best gelezen blogs 2017

2017 was een jaar vol mooie ontwikkelingen. Ontwikkelingen die weerspiegeld worden in de Add to Friends blog. Daarom hebben wij ook nu weer de 5 best gelezen Add to Friends blogberichten van dit jaar op een rij gezet. Dit zijn: Zo overleef je Google’s mobile-first index Wat zijn de alternatieven voor Google Analytics? 7 A/B Lees meer overTop-5 best gelezen blogs 2017[…]

content marketing

Effectieve content marketing in 5 stappen

Voor meer conversies en betere SEO Content is het ‘aas’ waarmee je zoekmachines paait en nieuwe klanten werft. Geen wonder dat content daarom een belangrijke plaats inneemt in de hedendaagse marketingmix. En omdat iedereen dat doet wordt het creëren en promoten van goede en unieke content steeds lastiger. Daarom vind je hieronder de 5 stappen Lees meer overEffectieve content marketing in 5 stappen[…]

google vaagt vergelijkingssites weg

Google vaagt prijsvergelijkers weg

Zo, die kopt er even lekker in. Toch is het niet ondenkbaar dat Google bekende prijsvergelijkers als Kieskeurig.nl, Beslist.nl, Vergelijk.nl en al die andere (prijs)vergelijkingssites het leven nog wat zuurder gaat maken. Natuurlijk bestaat Google Shopping, waar Google kort geleden bakzeil moest halen na een klacht van dezelfde vergelijkingssites, al jaren. Gebruikers kunnen binnen Google Lees meer overGoogle vaagt prijsvergelijkers weg[…]

seo ranking factors 2017 en 2018

SEO ranking factors in 2017 en 2018: welke zijn belangrijk?

Voordat de SEO trends voor 2018 her en der worden gedeeld is het ook belangrijk om te zien welke ranking factors in 2017 belangrijk waren. Niet alleen omdat die ook in 2018 belangrijk blijven, maar vooral omdat we nu het werkelijke effect van deze ranking factors kunnen staven op basis van data. In een panel Lees meer overSEO ranking factors in 2017 en 2018: welke zijn belangrijk?[…]

weinig bezoekers conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie bij lage bezoekersaantallen

A/B testen zijn een belangrijk onderdeel van conversie optimalisatie. Voor statistisch significante A/B testresultaten zijn voldoende bezoekers nodig. Maar hoe test je dan websites of webpagina’s met lage bezoekersaantallen? Conversie optimalisatie is meer dan alleen maar A/B testen, maar A/B testen zijn vaak wel een belangrijk onderdeel van conversie optimalisatie. Uiteindelijk wil je weten of Lees meer overConversie optimalisatie bij lage bezoekersaantallen[…]

Google Analytics fouten

Meest voorkomende Google Analytics fouten

Waarschijnlijk maak jij voor je webstatistieken gebruik van Google Analytics, zoals de meeste Nederlandse site owners. Dan is de kans ook groot dat Google Analytics incomplete en onjuiste data van jouw website of webshop verzamelt, en jij op basis daarvan verkeerde beslissingen neemt. Niet omdat Google Analytics niet goed werkt, maar omdat het niet goed Lees meer overMeest voorkomende Google Analytics fouten[…]

belangrijkste ranking factor google

Google’s belangrijkste ranking factor

Vraag jij je wel eens af wat de allerbelangrijkste ranking factor van Google’s algoritme is? De absolute #1? Natuurlijk doe je dat, dat doen we namelijk allemaal! 🙂 #1 ranking factor Dus… zijn het links? Is het content? Is het een speciale verborgen metatag? Headings, misschien? Nee, het is geen van dat. Het is “awesomeness”. Lees meer overGoogle’s belangrijkste ranking factor[…]

ab testing tools

Welke A/B testing tool kies je?

Regelmatig wordt mij gevraagd welke A/B testing tools ik gebruik, welke ik zou aanbevelen, en waarom. Het antwoord op die vraag is niet zo gemakkelijk omdat dit sterk afhankelijk is van het kennisniveau op het gebied van conversie optimalisatie bij degene die de A/B testing tool gaat toepassen, en het beschikbare budget. Sowieso is een Lees meer overWelke A/B testing tool kies je?[…]

seo keywords

SEO; van keywords en tools naar rendement

SEO draait om rendement. Niet om keywords. Ook niet om hacks, tools of andere zaken die ‘quick wins’ beloven. Maar wat is nu de juiste strategie? En hoe implementeer je die? “Wij willen graag hoog in Google staan op keyword X”. “Wij doen onze SEO met tool Y”. “De komende periode gaan wij de SEO Lees meer overSEO; van keywords en tools naar rendement[…]