Google Analytics bezoekersaantal verschilt in BI oplossing
Steeds meer bedrijven maken gebruik van Business Intelligence oplossingen zoals Power BI of Tableau, of van dashboarding tools zoals Qlik of Klipfolio. […]
Steeds meer bedrijven maken gebruik van Business Intelligence oplossingen zoals Power BI of Tableau, of van dashboarding tools zoals Qlik of Klipfolio. […]
Uit onderzoek van Pb7 Research en Microstrategy blijkt dat Noord-Europese bedrijven steeds meer datagedreven worden. Ze maken in toenemende mate gebruik van […]
Natuurlijk analyseer jij regelmatig de prestaties van je campagnes, producten, diensten en doelgroepen. Maar kijk je ook verder dan dat? Weet je […]
Tableau is vooral een data visualisatie tool die veel wordt gebruikt voor reporting en dashboarding. Tableau kent een aantal voordelen; het kan […]
Nu eens geen spannende data ontwikkelingen, maar een interview met mij in de rubriek “Lol in je werk” in het Noordhollands Dagblad. Te […]
Binnen iedere organisatie komt er een moment waarop het aan elkaar knopen van marketing tools middels exportbestanden niet meer voldoende is om […]
De exit rate is een ondergeschoven kindje. Veel marketeers kijken namelijk vooral naar de bounce rate van verkeersbronnen en (landings)pagina’s en vergeten […]
Nederlandse marketing manager zoekt vooral data analisten Onderzoek door de European Marketing Confederation (EMC) onder bijna zevenhonderd Europese cmo’s wijst uit dat Nederlandse […]
Heb je wel eens het gevoel dat je belangrijke marketing beslissingen niet goed kunt onderbouwen door gebrek aan inzichten? Dat je het […]
Iedere website of webpagina heeft een doel. Dat doel kan bijvoorbeeld een aankoop zijn, een inschrijving (voor een nieuwsbrief of event), een […]