Wil jij Google Analytics in kunnen zetten om je marketing en e-commerce resultaten echt te verbeteren? Zonder tijd te verspillen aan kennis en informatie die je nooit zult gebruiken omdat het voor jouw werk niet relevant is? Dan biedt Add to Friends jou de volgende praktijkgerichte Google Analytics trainingen aan voor marketeers binnen verschillende vakgebieden:
Google Analytics Fundamentals training
De Google Analytics Fundamentals training is bedoeld voor marketing, sales en overige medewerkers die nog weinig tot geen kennis hebben van Google Analytics maar hieruit wel regelmatig informatie en inzichten nodig hebben voor hun werkzaamheden.
In deze training leer je de basisbeginselen van Google Analytics: de begrippen en standaard meetwaarden, dimensies en rapportages. Voor deze training is geen kennis van Google Analytics vereist.
Meer informatie over de Google Analytics Fundamentals training vind je hier.
Google Analytics Marketing Insights training
De Google Analytics Marketing Insights training is bedoeld voor marketeers die verantwoordelijk zijn voor, of zich bezig houden met, het werven van bezoekers voor de website(s) of webshop(s) van hun werkgever of opdrachtgever(s).
In deze training leer je inzichten te verkrijgen uit Google Analytics om je bezoekers acquisitie strategie te optimaliseren door mogelijkheden te vinden om zo efficiënt mogelijk de meeste en best gekwalificeerde bezoekers te werven. Voor deze training is kennis van Google Analytics vereist op het niveau van de Google Analytics Fundamentals training.
Meer informatie over de Google Analytics Marketing Insights training vind je hier.
Google Analytics Content Insights training
De Google Analytics Content Insights training is bedoeld voor marketeers die verantwoordelijk zijn voor, of zich bezig houden met, het creëren van content zoals webteksten, webpagina’s, blogberichten, online video en infographics.
In deze training leer je inzichten te verkrijgen uit Google Analytics die jou helpen bestaande content te verbeteren en nieuwe content te creëren. Content wat goed gevonden en gewaardeerd wordt door zowel bezoekers (usability) als door zoekmachines (SEO). Voor deze training is kennis van Google Analytics vereist op het niveau van de Google Analytics Fundamentals training.
Meer informatie over de Google Analytics Content Insights training vind je hier.
Google Analytics Visitor Insights training
De Google Analytics Visitor Insights training is bedoeld voor marketeers die verantwoordelijk zijn voor, of zich bezig houden met, de marketing voor specifieke doelgroepen zoals channel managers en product managers.
In deze training leer je inzichten te verkrijgen uit Google Analytics die jou helpen te begrijpen wat deze bezoekers uit specifieke doelgroepen doen op jouw website. Waar komen zij vandaan, waar gaan zij naar toe, welke acties doen zij daarbij, en hoe verhoudt zich dit tot de business van je werkgever of opdrachtgever(s)? Dit geeft jou een beeld van de online customer journey van deze bezoekers, en daarmee van hun verwachtingen. Voor deze training is kennis van Google Analytics vereist op het niveau van de Google Analytics Fundamentals training.
Meer informatie over de Google Analytics Visitor Insights training vind je hier.
Google Analytics Conversion Insights training
De Google Analytics Conversion Insights training is bedoeld voor marketeers die verantwoordelijk zijn voor, of zich bezig houden met, de resultaten van de website(s) of webshop(s) van hun werkgever of opdrachtgever(s). Resultaten zoals leads, aanvragen, inschrijvingen, orders of bestellingen.
In deze training leer je inzichten te verkrijgen uit Google Analytics om te bepalen welke route de bezoekers afleggen naar deze conversies en te achterhalen op welke punten zij dit conversieproces verlaten. Dit geeft jou een beeld van de knelpunten en van de verbetermogelijkheden om het aantal conversies op de website te verhogen. Voor deze training is kennis van Google Analytics vereist op het niveau van de Google Analytics Fundamentals training.
Meer informatie over de Google Analytics Conversion Insights training vind je hier.
Kosten en locatie
Alle trainingen worden in-company door mij persoonlijk als Google Analytics certified specialist gegeven en duren ieder ca. 2 uur. De kosten bedragen € 295 per training (excl. reiskosten en btw), ongeacht het aantal deelnemers. Uiteraard is het ook mogelijk om verschillende trainingen te combineren.
Neem voor meer informatie contact met mij op.