Als jij verantwoordelijk bent voor de resultaten van jouw website of webshop dan is Google Analytics hiervoor een onmisbare tool. De informatie en inzichten die je hieruit haalt stellen jou in staat om nog meer leads, aanvragen, inschrijvingen, orders of bestellingen te genereren. Hierbij is het wel belangrijk dat je in Google Analytics de juiste informatie kunt vinden en interpreteren om dit proces te verbeteren; alleen weten waar bezoekers vandaan komen en hoe vaak welke doelen behaald worden is niet meer voldoende. Hiervoor biedt de Google Analytics Conversion Insights training uitkomst.
Voor wie?
De Google Analytics Conversion Insights training is bedoeld voor marketeers die verantwoordelijk zijn voor, of zich bezig houden met, de resultaten van de website(s) of webshop(s) van hun werkgever of opdrachtgever(s). Resultaten zoals leads, aanvragen, inschrijvingen, orders of bestellingen.
Leerdoel
In de Google Analytics Conversion Insights training leer je inzichten te verkrijgen uit Google Analytics om te bepalen welke route de bezoekers afleggen naar deze conversies en te achterhalen op welke punten zij deze customer journey verlaten. Dit geeft jou een beeld van de knelpunten en van de verbetermogelijkheden om het aantal conversies op de website te verhogen. Na afloop van de Google Analytics Conversion Insights training ben jij in staat om het conversiepercentage en daarmee de resultaten van de website of webshop te verhogen.
Inhoud
In de Google Analytics Conversion Insights training worden de volgende onderwerpen behandeld:
- Hoe identificeer je de best converterende bezoekers en doelgroepen/buyer persona’s?
- Hoe vertaal je deze doelgroepen/buyer persona’s naar Google Analytics segmenten?
- Hoe meet je hun customer journey binnen de website?
- Waar vind je de knelpunten binnen deze customer journey?
- Hoe verbeter of elimineer je deze knelpunten?
- Waar vind je het antwoord op jouw brandende vraag? (1 per deelnemer)
Voorkennis
Voor de Google Analytics Conversion Insights training is kennis van Google Analytics op het niveau van de Google Analytics Fundamentals training vereist.
Voorbereiding
Om zoveel mogelijk relevante kennis en inzichten uit de Google Analytics Conversion Insights training te halen is het belangrijk om je hiervoor goed voor te bereiden. Hierbij zijn de volgende punten belangrijk:
- Bepaal de voor jouw functie of afdeling belangrijkste doelen en KPI’s van je website;
- Bedenk welke inzichten je mist om deze doelen en KPI’s te kunnen meten en realiseren.
Vervolgtrainingen
Na het afronden van de Google Analytics Conversion Insights training kan je de Google Analytics Marketing Insights training, Google Analytics Content Insights training en/of de Google Analytics Visitor Insights training volgen. Zie voor meer informatie het Google Analytics trainingsoverzicht.
Kosten en locatie
De Google Analytics Content Insights training wordt in-company door mij persoonlijk als Google Analytics certified specialist gegeven aan maximaal 5 personen en duurt ca. 2 uur. De kosten bedragen € 295 (excl. reiskosten en btw), ongeacht het aantal deelnemers. Uiteraard is het ook mogelijk om de Google Analytics Conversion Insights training met andere vervolgtrainingen te combineren.
Neem voor meer informatie contact met mij op.