3 februari 2019

Digital analytics

Voor betere inzichten en meer resultaten

Digital analytics is het verzamelen, analyseren en presenteren van kwantitatieve en kwalitatieve data met als doel het verbeteren van de resultaten van jouw bedrijf of organisatie. Digital analytics bevat daarmee ook web analytics zoals Google Analytics maar is meer dan dat; het benut alle data die binnen of buiten je organisatie beschikbaar is zoals data uit je marketing-, sales- en klantensystemen en -bestanden, en externe databronnen.

Mijn digital analytics werkwijze

Mijn digital analytics werkwijze bestaat uit de volgende stappen:

1. Objectives

Allereerst is het belangrijk om te bepalen wat de digital analytics doelen zijn van jouw bedrijf of organisatie. Die bepalen jij en ik samen op basis van je strategie, tactiek, (marketing- en sales)plannen, jouw visie op de toekomst, en het gedrag en de customer journey van je (potentiële) klanten. Je data analytics doelen kunnen inzichten uit analyses zijn, of overzichten in rapportages of dashboards.

2. Resources

Aan de hand van je doelen bepaal ik welke data uit welke bronnen jouw bedrijf of organisatie nodig heeft om die inzichten of overzichten te verkrijgen. Veelgebruikte databronnen zijn bijvoorbeeld web analytics tools zoals Google Analytics of Adobe Analytics, usability tools zoals Hotjar, SEO tools zoals Google Search Console, CRM-, email- of marketing automation systemen, campaign management systemen, je DMP of CDP, POS, en externe databronnen.

3. Data scan

Als duidelijk is welke benodigde data uit welke bronnen nodig is dan check ik deze data op kwaliteit en bruikbaarheid. De verbeterpunten die hieruit naar voren komen voer ik daarna uit, al dan niet in samenwerking met jouw data- en tools-leveranciers of je web/app-bouwer.

4. Data hub

Voor het opschonen, koppelen, analyseren en presenteren van data, inzichten en overzichten is een ‘data hub’ nodig waarin alle data uit de diverse databronnen samenkomt. Dit kan bijvoorbeeld Google Data Studio zijn of een professionele tool zoals Power BI, waar nodig gekoppeld aan een DMP (Data Management Platform) of CDP (Customer Data Platform). Deze data hub verzorg ik voor je.

5. Insights

Als de juiste data is verzameld, gekoppeld en geschoond zorg ik voor de benodigde analyses, rapportages en dashboards die jou en je organisatie de inzichten bieden die nodig zijn om jouw doelen te behalen.

6. Actions

Aan de hand van de verzamelde inzichten adviseer ik jou en je organisatie proactief en on-going over de uit te voeren marketing-, sales- of service-acties. Dit kunnen acties zijn op het gebied van bijvoorbeeld SEO, SEA en andere advertising campagnes, conversie optimalisatie, marketing automation, sales, customer service, etc. Waar nodig help ik jou ook bij het uitvoeren van deze acties, waarbij je kunt terugvallen op mijn lange en brede ervaring binnen (online) marketing en sales.

Contact

Wil je meer weten over digital analytics? Neem dan neem contact met mij op.

 

Summary
Digital analytics
Service Type
Digital analytics
Provider Name
Add to Friends,
Renessestraat 16,Assendelft,Noord-Holland-1566 KR,
Telephone No.+31681511843
Area
Nederland
Description
Met mijn digital analytics diensten biedt ik jou betere inzichten waarmee jij je marketing en sales activiteiten kunt optimaliseren om zo meer resultaten te behalen.