Data driven marketing

Meer bezoekers en resultaten met data driven marketing

Marketing draait om data. Gegevens van je bezoekers, hun intenties, hun gedrag, de performance van je campagnes en advertenties, van je website, keyword en ad rankings, click-through-rates, bounce en exit rates, conversion rates, etc., etc. Zonder goed inzicht in je marketing (en sales) data kan je niet je marketing activiteiten zo inrichten dat deze meer en betere resultaten genereren.

Data driven werkwijze

Om jou en je organisatie te helpen je marketingresultaten te verbeteren hanteer ik daarom de volgende ‘data driven’ werkwijze voor:

Data driven SEO

Ook SEO draait om data. Ik ontsluit, combineer, segmenteer en analyseer de data uit verschillende bronnen zoals Google Analytics, Google Search Console en andere SEO tools, je CRM systeem, en je marketing automation of andere marketing systemen. Op basis van deze analyses en rapportages ontvang je van mij concrete SEO verbeterpunten die jij en je marketeers direct kunnen doorvoeren. Lees verder >>

Data driven SEA

Dat Google AdWords en Bing Ads om data draaien is niet nieuw. Ook hiervoor ontsluit, combineer, segmenteer en analyseer ik de data uit Google AdWords of Bing Ads, web analytics tools zoals Google Analytics, je CRM systeem, en je marketing automation of andere marketing systemen. En ook hier ontvang jij op basis van deze analyses en rapportages van mij concrete verbeterpunten die jij en je marketeers direct kunnen doorvoeren in je Google AdWords of Bing Ads strategieën, campagnes en advertenties. Lees verder >>

Data driven campagnes

Voor andere dan SEA campagnes hanteer ik dezelfde aanpak. Het grote verschil is dat ik hier data uit externe media zoals Facebook of Instagram, campagne management systemen zoals DoubleClick, of door derden aangeleverde rapportages combineer met web analytics zoals Google Analytics, je CRM systeem, en je marketing automation of andere marketing systemen. Ook hier segmenteer en analyseer ik deze data om tot objectieve overzichten (rapportages) en inzichten (analyses) te komen waarmee jij, je marketeers of je marketing bureau de marketing campagnes kunnen optimaliseren. Lees verder >>

Contact

Wil je meer weten over mijn data driven marketing werkwijze, en wat ik daarmee voor jou en je organisatie kan betekenen? Neem dan contact met mij op.