Web analytics

Voor meer bruikbare inzichten uit je webstatistieken

Inzicht in je website bezoekers en hun gedrag is de basis van je bedrijfsvoering. De juiste inzichten stellen jou in staat om maximaal rendement uit je online marketing te halen, en je website te verbeteren. Dan is het wel belangrijk dat je Google Analytics of andere web analytics oplossing goed is ingericht en dat je daar de juiste informatie uit kunt halen. Daar kan ik je bij helpen.

Google Analytics, Piwik, of toch iets anders?

Waarschijnlijk kies je standaard voor Google Analytics als web analytics oplossing. Logisch, want Google Analytics kennen we allemaal. Toch is dat niet altijd de juiste oplossing. Soms zijn andere web analytics oplossingen dan Google Analytics, zoals Matomo (voorheen Piwik PRO), Clicky of Statcounter in jouw geval een betere keuze. Of is een combinatie van meerdere web analytics oplossingen voor jouw informatiebehoefte nodig. Ik help jou de juiste web analytics oplossing(en) te kiezen.

Google Analytics inrichten

Voordat je de juiste inzichten kunt halen uit Google Analytics of uit andere web analytics oplossingen dient dit goed ingericht te zijn. Dat gaat vaak mis; pagina’s en bezoekers worden vaak niet of niet goed gemeten, je web analytics oplossing is niet goed geïntegreerd met andere platformen, doelen en funnels werken niet goed, data wordt vervuild, etc. Of je maakt onvoldoende gebruik van alle mogelijkheden die Google Analytics jou biedt. Daarnaast spelen er ook privacy issues; als met name Google Analytics niet goed is ingericht dan kan je de privacy wetgeving schenden, wat juridische consequenties kan hebben.

Daarom help ik jou om je Google Analytics of andere web analytics oplossing op de juiste manier in te richten, waar nodig in combinatie met Google Tagmanager.

Van data naar inzichten

Google Analytics en andere web analytics oplossingen bieden je heel veel data. Het is dan de uitdaging om uit die data de juiste inzichten te halen. Inzichten die jou in staat stellen om maximaal rendement uit je online marketing te halen, je website te verbeteren, en zo uiteindelijk je bedrijfsvoering te optimaliseren.

Ik help jou de data uit je web analytics te vertalen naar bruikbare inzichten en antwoorden op jouw vragen. Daarvoor analyseer ik ad-hoc of periodiek je web analytics data of stel ik praktische rapportages op in Google Data Studio, Power BI of andere rapportage en dashboard tools.

Google Analytics trainingen

Wil je zelf alle ins en outs van Google Analytics leren kennen om dit zo optimaal te kunnen gebruiken? Dan kan ik je hierbij helpen met in-company Google Analytics trainingen, gericht op jouw functie en werkgebied. Naast de Google Analytics Fundamentals basistraining biedt ik hiervoor de specifieke trainingen Google Analytics Marketing Insights, Google Analytics Visitor Insights en Google Analytics Conversion Insights. Meer informatie over deze Google Analytics trainingen vind je hier.

Google Analytics Certified Individual

Jouw Google Analytics inrichting, vraagstukken en ondersteuning zijn bij mij als Google Analytics Certified Individual in goede handen.

Zoek je ondersteuning op het gebied van web analytics in het algemeen of Google Analytics in het bijzonder? Neem dan contact met mij op.