1 juni 2013

SEA

Meer bezoekers en resultaten met data driven SEA

SEA, Google AdWords en Bing Ads draaien om data. Gegevens van je bezoekers, hun intenties, de keyword rankings en click-through-rates, ad performance, bids, kosten, bounce en exit rates, conversion rates, etc., etc. Zonder goed inzicht in deze data en de performance van je campagnes én je website kan je niet je SEA activiteiten zo inrichten dat deze meer en betere (converterende) bezoekers genereren.

Daarom hanteer ik een werkwijze waarbinnen ik de inzichten die ik verkrijg uit analyses van jouw SEA data vertaal naar SEA strategieën, tactieken en praktische actiepunten. Hiermee kunnen jij, je marketeer(s), je copywriter, je designer en je webbouwer vervolgens aan de slag gaan om je SEA resultaten te verbeteren.

Data driven werkwijze

Om jou en je organisatie te helpen je SEA resultaten te verbeteren hanteer ik de volgende data driven werkwijze:

1. Unlock

In deze eerste stappen heb ik de (SEA) data van jouw campagnes en website al ontsloten, en de eerste inzichten opgeleverd. Specifiek voor het verbeteren van de campagneresultaten ontsluit en verzamel ik vervolgens ook de gegevens met betrekking tot je keywords, searches, rankings, CTR’s, cost data, quality scores, en de user en conversion performance van je (landings)pagina’s en funnels.

2. Segment

One size fits none, dus segmenteren is onmisbaar. Door de juiste analytics en (business) intelligence op jouw data toe te passen zoek ik naar specifieke (klant)segmenten en (website)condities waar kansen, bedreigingen en verbeterpunten liggen waarmee jij de SEA resultaten kunt verbeteren.

3. Analyze

Als ik de specifieke (klant)segmenten en (website)condities heb gevonden waar kansen, bedreigingen en verbeterpunten liggen doe ik verdere data analyses om deze concreet te maken. Dit kunnen eenvoudige analyses zijn maar ook complexere analyses zoals bijvoorbeeld multi-channel funnel analyses, scatter analyses, regressie analyses of predictive analyses. De uitkomsten van deze analyses zijn altijd concrete, tastbare en direct toepasbare actiepunten en verbeterpunten.

4. Improve

Dit is het moment waarop jij en je marketeer(s) aan de slag gaan met het uitvoeren van de aangegeven actiepunten en verbeterpunten. Waar nodig kan ik je hierbij helpen met verdere analyses en advies.

5. Control

Om jou inzicht en overzicht te bieden creëer ik rapportages en dashboards die jou op ieder gewenst moment de benodigde informatie bieden over de performance van je SEA campagnes en je website, andere kanalen en klantgroepen, etc., al dan niet als onderdeel van andere rapportages en dashboards. Hiervoor maak ik soms gebruik van Google Data Studio maar gebruik ik meestal een professionele tool zoals Power BI. Doordat ik ook toegang heb tot deze rapportages en dashboards kan ik jou proactief blijven adviseren en ondersteunen.

Contact

Wil je meer weten over mijn data driven SEA werkwijze, en wat ik daarmee voor jou en je organisatie kan betekenen? Neem dan contact met mij op.

 

Summary
SEA
Service Type
SEA
Provider Name
Add to Friends,
Renessestraat 16,Assendelft,Noord-Holland-1566 KR,
Telephone No.+31681511843
Area
Nederland
Description
SEA draait om data. Met mijn data driven werkwijze, analytics en business intelligence help ik jou je Google AdWords resultaten en conversies te verbeteren.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.