Meer bezoekers door betere vindbaarheid


Veel consumenten starten hun zoektocht naar producten of diensten via zoekmachines zoals Google en Bing. Daarom is het belangrijk dat jouw website of webshop niet alleen een goede positie heeft in de zoekresultaten, maar ook dat deze daar de juiste bezoekers trekt. Bezoekers die converteren naar prospects of klanten.

Add to Friends zorgt ervoor dat je website of webshop beter wordt gevonden en bezocht door de juiste (be)zoekers, door de zoekmachine-optimalisatie (SEO) te verbeteren. Hiervoor hanteren wij het door veel bedrijven met succes toegepaste Six Sigma verbetermodel, waarmee we op een praktische en doelgerichte manier jouw SEO resultaten verbeteren.

 

SEO volgens het Six Sigma model

seo model aanpak en werkwijze

 

Het Six Sigma model is oorspronkelijk ontwikkeld door Motorola om de productie te verhogen en de kwaliteit te optimaliseren. Sindsdien wordt het toegepast in diverse branches, variërend van industrie en defensie tot ICT. De principes van het Six Sigma model maken het zeer geschikt om de SEO resultaten van een website of webshop doelgericht te verbeteren.

Daarnaast bieden de afgebakende stappen binnen het Six Sigma model (Define, Measure, Analyze, Improve en Control) een duidelijke en transparante werkwijze die ervoor zorgt dat wij zowel grote als kleine bedrijven kunnen helpen de SEO van hun website of webshop te verbeteren.

Hieronder lees je meer over de opeenvolgende stappen die wij hanteren om jou te helpen op een praktische en efficiënte manier meer resultaten te behalen met SEO.

Define

In de Define stap beginnen we met het definiëren van je SEO doelen. Dit kunnen bijvoorbeeld het verhogen van je rankings in zoekmachines zijn, het genereren van meer of betere bezoekers uit zoekmachines, of het genereren van meer resultaten (zoals aanvragen of bestellingen) uit deze bezoekers.

Vervolgens definiëren we samen met jou je ideale bezoekers en klanten. Wie zijn zij en wat zijn in welke fase van hun ‘customer journey’ hun intenties, behoeften en pijnpunten? Wat motiveert ze? En waarom kiezen zij voor jou?

Aan de hand van deze input stellen we persona’s op, en bepalen we hoe en met welke focus keywords (zoekwoorden) zij in welke fase van hun customer journey via zoekmachines zullen zoeken naar de producten of diensten die jij hen kunt leveren. Deze focus keywords breiden we waar nodig met een keyword analyse, verder uit.

Measure

Vervolgens kijken we in de Measure stap naar je huidige SEO resultaten. Welke autoriteit heeft jouw website of webshop, welke rankings (zoekmachine posities) heeft deze op de gedefinieerde keywords, welke pagina’s binnen je website of webshop worden bij die keywords gevonden en bezocht, klopt dat met de customer journey van je bezoekers, hoe gedragen bezoekers zich op die pagina’s, welke doelen (zoals aanvragen of bestellingen) worden daarmee in welke mate behaald, hoe doen je concurrenten het op dit vlak, etc.?

Analyze

In de Analyze stap leggen we de resultaten van de Define en Measure stappen naast elkaar om de SEO knelpunten en verbeterpunten in je website of webshop te achterhalen. Deze analyse scherpen we waar nodig aan met een technische SEO audit, een content audit, en/of een link audit. Waar nodig analyseren we in deze fase ook je concurrentie, om te achterhalen waarom zij het op bepaalde vlakken beter doen dan jij.

Verder lichten we ook je huidige SEO werkwijze door; wie doet binnen jouw bedrijf wat (op het gebied van o.a. techniek, content, distributie en linkbuilding) en hoe?

Improve

In de Improve stap gaan we de SEO knelpunten en verbeterpunten aanpakken. Of we helpen jou en/of jouw medewerkers of collega’s dit te doen. Wat we in deze fase daadwerkelijk gaan doen hangt volledig af van de resultaten van de voorgaande stappen, en van de prioriteiten die we aan de SEO knelpunten en verbeterpunten geven. Voorbeelden van knelpunten en verbeterpunten die we in de praktijk vaak tegenkomen en (helpen) verbeteren zijn: site en url structuur, snelheid, indexering, duplicate of ineffectieve content, non-matching user intent, meta data, structured data, backlinks, broken (interne of externe) links, autoriteit, negatieve SEO, negatief gebruikersgedrag, en nog veel meer.

Uiteraard beginnen we met het aanpakken van de SEO knelpunten en verbeterpunten waar we met de minste inspanningen de meeste resultaten kunnen behalen. Door deze analytische en doelgerichte manier van werken zorgen we ervoor dat we de juiste SEO inspanningen doen die jou snel de beste resultaten zullen leveren.

Control

Na het doorvoeren van de verbeteringen in de Improve stap, meten en monitoren we in de Control stap gedurende langere tijd de KPI’s en de doelstellingen die eerder zijn vastgesteld. Deze nazorg is belangrijk om het maximale uit je SEO te kunnen blijven halen. Zien wij op basis hiervan mogelijkheden om je SEO resultaten nog verder te verhogen dan bepalen we samen met jou de stappen die we hiervoor gaan nemen.

 

Continuïteit

Zoekmachines zoals Google wijzigen hun algoritmes door hun toegepaste ‘machine learning’ vrijwel continu. Daarnaast wijzigt het zoekgedrag van je (be)zoekers, staan je concurrenten ook niet stil, kunnen goede backlinks slechte backlinks worden (en andersom), en wordt je website of webshop (al dan niet automatisch) ook regelmatig voorzien van nieuwe content. Daarom is het belangrijk om SEO niet als een eenmalig project te beschouwen, maar de bovenstaande stappen continu uit te voeren.

 

Collaboratie

Mooi woord voor samenwerking 😉 Tijdens een SEO project werken wij nauw samen met de klant. Met jou dus. Iedere stap wordt met jou besproken, en ieder resultaat wordt met jou gedeeld en geëvalueerd voordat wij verder gaan met een volgende stap. Bij voorkeur maken wij hierbij gebruik van online collaboratie tools zoals Trello of Slack.

 

Wil je meer weten over SEO, of ben je benieuwd wat wij nog meer voor je kunnen betekenen? Kijk dan bij onze overige diensten of neem contact met ons op via het formulier aan de linkerkant van deze pagina.

 

Share our knowledge!Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Facebook
Email this to someonePrint this page