Betere campagne resultaten, lagere kosten


Waarschijnlijk maak jij ook gebruik van advertentiecampagnes om bezoekers naar jouw website of webshop te trekken. Denk aan Google AdWords, Facebook advertenties, display campagnes, programmatic advertising, maar ook email marketing of affiliate marketing. Niet altijd zullen die campagnes de gewenste resultaten opleveren; te weinig bezoekers, te weinig aanvragen, te weinig contactmomenten, of te weinig bestellingen. Of je campagnes leveren wel resultaten op, maar tegen veel te hoge kosten.

Als dat zo is dan helpen wij jou graag je campagnes te optimaliseren. Als Google Partner hebben wij natuurlijk veel verstand van Google AdWords search, display en shopping campagnes, maar ook met het optimaliseren van Facebook advertentie campagnes, programmatic advertising campagnes, email marketing en affiliate marketing campagnes hebben wij ruime ervaring.

Voor het optimaliseren van campagnes hanteren wij een duidelijke en transparante werkwijze die ervoor zorgt dat wij zowel grote als kleine bedrijven kunnen helpen hun campagneresultaten te verbeteren. Deze werkwijze is gebaseerd op het Six Sigma verbetermodel, wat we ook hanteren voor SEO, en bestaat uit de volgende stappen:

Define

In de Define stap beginnen we met het inventariseren en aanscherpen van je campagnedoelen. Dit kunnen bijvoorbeeld aantallen bezoekers, aantallen leads, kosten per bezoeker, kosten per lead of kosten per order zijn. Ook definiëren we samen met jou je campagnedoelgroepen en -persona’s en hun gewenste (be)zoekgedrag. Deze gebruiken we in de volgende stappen om te zien of je campagne hier goed op aansluit.

Measure

Vervolgens kijken we in de Measure stap naar je huidige campagneresultaten. In hoeverre worden die gehaald? Zijn er campagneonderdelen, zoals bepaalde advertentiegroepen, advertenties of verwijzende websites die hier opvallend negatief of positief scoren? Of zijn er bepaalde campagnedoelgroepen en -persona’s die het nog niet zo goed doen? In deze fase meten we ook het gedrag van bezoekers die via deze campagneonderdelen op je website of webshop terechtkomen, om te achterhalen welke rol je website of webshop speelt in het al dan niet behalen van je campagnedoelen.

Analyze

In de Analyze stap leggen we de resultaten van de Define en Measure stappen naast elkaar om de knelpunten en verbeterpunten in je campagne te achterhalen. Hieraan verbinden we conclusies en aanbevelingen die we voorleggen aan jou, je medewerkers, je reclamebureau of mediabureau.

Improve

In de Improve stap gaan we de campagneknelpunten en -verbeterpunten aanpakken. Of we helpen jou, je medewerkers, je reclamebureau of mediabureau dit te doen. Wat we in deze fase daadwerkelijk gaan doen hangt volledig af van de resultaten van de voorgaande stappen, en van de prioriteiten die we aan de campagneknelpunten en -verbeterpunten geven.

Uiteraard beginnen we met het aanpakken van de campagneknelpunten en -verbeterpunten waar we met de minste inspanningen de meeste resultaten kunnen behalen. Door deze doelgerichte manier van werken zorgen we ervoor dat je campagneresultaten snel zullen verbeteren.

Control

Na het doorvoeren van de campagneverbeteringen in de Improve stap, meten en monitoren we in de Control stap gedurende langere tijd de campagnedoelen en resultaten. Zien wij op basis hiervan mogelijkheden om je campagne nog verder te verbeteren dan bepalen we samen met jou de stappen die we hiervoor gaan nemen.

 

Wil jij meer weten over het verbeteren van je campagneresultaten, of ben je benieuwd wat wij nog meer voor je kunnen betekenen? Kijk dan bij onze overige diensten of neem contact met ons op via het formulier aan de linkerkant van deze pagina.

 

Share our knowledge!Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on FacebookEmail this to someonePrint this page