2 september 2019

Marketing en sales analyses met praktische en direct toepasbare resultaten

Goede marketing en sales analyses hoeven niet complex en duur te zijn. Met de onderstaande praktische analyses help ik jou je marketing en sales resultaten direct te verbeteren. Hiervoor maak ik gebruik van de laatste ontwikkelingen op het gebied van BI (Business Intelligence) en AI (Artifical Intelligence). Door mijn ervaring hiermee kan ik jou deze analyses aanbieden voor prijzen vanaf EUR 95.

Search Optimization Analyse

Is SEO belangrijk voor jouw bedrijf, en maak je gebruik van Google AdWords? Wil je beide optimaliseren voor meer en betere resultaten tegen lagere kosten? Dan is de Search Optimization Analyse ideaal voor jou.

seo analyse

Met een Search Optimization Analyse combineer ik data uit Google Search Console of SEO tools zoals Ahrefs en SEMrush met data uit Google AdWords om inzicht te bieden in onder andere de organische rankings van je best converterende Ads keywords, de keywords die jou veel Ads budget kosten terwijl je hier organisch al goed op gevonden en bezocht wordt, de elementen van je advertenties en meta data die zorgen voor goede click-through-rates en conversies, etc. Met deze inzichten kan jij je search strategie, tactiek en activiteiten nog efficiënter inrichten voor meer en betere SEO en SEA resultaten tegen lagere kosten. Het resultaat van deze analyse ontvang je in de formaten Excel, PDF en PBIX (Power BI). Vanaf EUR 495

Facebook Pagina Analyse

Voor een optimale inzet van je social media is het belangrijk om de resultaten van je Facebook pagina en posts te weten. Maar dat zegt nog niets over hoe jouw Facebook pagina en posts presteren vergeleken met die van je concurrenten. Met een Facebook Pagina Analyse biedt ik je inzicht in de performance en resultaten van jouw Facebook pagina en posts, vergeleken met die van je concurrenten.

facebook pagina analyse

De resultaten van deze analyse zie je terug in een dashboard waarin je in één oogopslag de real-time performance en resultaten van de geselecteerde Facebook pagina’s en posts ziet. In het onderliggende rapport zie je hoe elke Facebook pagina in de loop van de tijd presteert op basis van het aantal berichten en gedeelde items. Deze dashboard en rapportage worden automatisch bijgewerkt zodat je op ieder moment inzicht hebt in de actuele performance en resultaten van jouw Facebook pagina en posts, en die van je concurrenten. Vanaf EUR 95

Multi Channel Funnel Analyse

Waarschijnlijk ben je bekend met de funnels, doelpaden en conversiepaden in Google Analytics. Die beperken zich echter tot de stappen die bezoekers in je website maken totdat zij een doel bereiken, zoals een bestelling of aanvraag. Wat zij daarvoor, daarna of tussendoor doen binnen bijvoorbeeld Facebook of vanuit de emails die zij van jou ontvangen, en welke invloed dat heeft op hun bezoekgedrag, haal je daar niet uit.

Multichannel funnel analye

Met een Multi Channel Funnel Analyse analyseer ik voor jou iedere stap die je klanten en prospects binnen je marketingproces maken, de invloed die dat heeft op hun gedrag en je resultaten, en zie je in één oogopslag in welke stap zij onder welke condities die funnel verlaten zonder klant te worden. Met deze inzichten kan jij je marketing activiteiten en campagnes nog efficiënter inrichten voor meer en betere resultaten tegen lagere kosten. Het resultaat van deze analyse ontvang je in de formaten Excel, PDF en PBIX (Power BI). Vanaf EUR 495

Influencer Analyses

Conversion Influencer Analyse

Conversies zoals aanvragen en bestellingen zijn belangrijke website doelen. Web analytics tools zoals Google Analytics vertellen je alleen welke verkeersbronnen en pagina’s binnen je website conversies hebben gegenereerd. Andere factoren die je conversies beïnvloeden haal je hier niet uit. Denk aan (combinaties van) zoekgedrag, gebruikersgedrag, bezoekerskenmerken, engagement, reviews, online en offline contactmomenten, etc. Al deze factoren beïnvloeden je conversies, maar hoe?

Met een Conversion Influencer Analyse analyseer ik voor jou de (combinaties van) factoren die je conversies beïnvloeden. Met de resultaten van deze analyse weet jij aan welke knoppen je moet draaien om je conversies te verhogen, en dus meer resultaten zoals aanvragen en bestellingen te genereren. Hiervoor heb ik niet meer nodig dan data exports van je web analytics tool en andere relevante systemen zoals je website CMS, je CRM systeem, je review platform e.d. Het resultaat van deze analyse ontvang je in de formaten Excel, PDF en PBIX (Power BI). Vanaf EUR 495

Bounce & Exit Influencer Analyse

Website bounces en exits hebben een negatief effect op de gebruikerservaring, SEO en de resultaten van je website. Daarom is het belangrijk je bounces en exits te verlagen. Web analytics tools zoals Google Analytics vertellen je wel de bounces, exits en percentages van je webpagina’s maar daarmee weet je nog niet wat hiervan de oorzaak is. Andere factoren die je bounces en exits beinvloeden haal je hier niet uit. Denk aan (combinaties van) paginatype, content, auteur, datum, bezoekerskenmerken, engagement, etc. Al deze factoren beinvloeden je bounces en exits, maar hoe?

Met een Bounce & Exit Influencer Analyse analyseer ik voor jou de (combinaties van) factoren die je bounces en exits beïnvloeden. Met de resultaten van deze analyse weet jij aan welke knoppen je moet draaien om je bounces en exits te verlagen. Hiervoor heb ik niet meer nodig dan data exports van je web analytics tool en andere relevante systemen zoals je website CMS of je CRM systeem. Het resultaat van deze analyse ontvang je in de formaten Excel, PDF en PBIX (Power BI). Vanaf EUR 495

Churn Influencer Analyse

Klanten die jouw bedrijf verlaten zijn slecht voor je resultaten. Voorkomen is beter dan genezen, dus is het belangrijk om te weten welke factoren ervoor zorgen dat zij vertrekken (churn). Als je dit weet dan kan je hierop inspelen en hen als klant behouden.

Met een Churn Influencer Analyse analyseer ik voor jou de (combinaties van) factoren die je churn beïnvloeden, en er dus voor zorgen dat klanten vertrekken. Met de resultaten van deze analyse weet jij aan welke knoppen je moet draaien om je klanten te behouden. Hiervoor heb ik niet meer nodig dan data exports van je CRM of e-commerce systeem en eventuele andere relevante systemen zoals je web analytics tool, review data, finance of logistieke data. Het resultaat van deze analyse ontvang je in de formaten Excel, PDF en PBIX (Power BI). Vanaf EUR 495

Influencer Effect Analyse

Als uit een Conversion Influencer Analyse, Bounce & Exit Influencer Analyse of Churn Influencer Analyse blijkt dat bepaalde factoren heel bepalend zijn dan is het belangrijk om te weten of er een verband is tussen deze factoren en andere factoren. Dus onder welke omstandigheden zijn de factoren die jouw conversie, bounce, exit of churn beïnvloeden nu zo sterk?

Dit analyseer ik voor jou met een Influencer Effect Analyse. Dit is een correlatie en regressie analyse die verbanden legt tussen de variabele(n) die jouw conversie, bounce, exit of churn beïnvloeden en andere variabele(n) zoals tijd, bezoekers- en klantgedrag, bestelgedrag, etc. Het resultaat van deze analyse ontvang je in de formaten Excel, PDF en PBIX (Power BI). Vanaf EUR 495

Forecasts

Marketing Forecast

Soms is een forecast op onderbuikgevoel prima, maar meestal niet. Dan heb je een beter betrouwbare inschatting nodig van je toekomstige aantallen bezoekers, prospects, klanten, open en click rates, click-through-rates, bounce en exit rates, conversion rates, rankings, kosten etc. Als deze sterk fluctueren dan is het lastig om die te voorspellen.

Met een AI-driven Marketing Forecast help ik jou om een betrouwbare voorspelling te doen van je marketing KPI’s en resultaten. Hiervoor heb ik niet meer nodig dan ruwe data exports uit bijvoorbeeld Google Analytics, Search Console, Adwords of andere campagne platformen, je CMS of CRM systeem. De kosten hiervan bedragen slechts EUR 295 per dimensie (KPI of resultaat) en EUR 95 per extra dimensie. Het resultaat van deze forecast ontvang je in de formaten Excel, PDF en PBIX (Power BI). Vanaf EUR 295

Sales Forecast

Nog sterker dan een marketing forecast wil je een sales forecast zeker niet op onderbuikgevoel doen. Die forecast is immers de basis van je omzet en winst forecast, en dus van je bedrijfsresultaat. Een betrouwbare forecast van omzet en bruto/netto winst, zowel totaal als per product/dienst(groep), afdeling of account is dus zeer belangrijk. Als deze sterk fluctueren dan is het lastig om die te voorspellen.

Met een AI-driven Sales Forecast help ik jou om een betrouwbare voorspelling te doen van je sales KPI’s en resultaten. Hiervoor heb ik niet meer nodig dan ruwe data exports uit bijvoorbeeld je CRM of ERP systeem. De kosten hiervan bedragen slechts EUR 295 per dimensie (KPI of resultaat) en EUR 95 per extra dimensie. Het resultaat van deze forecast ontvang je in de formaten Excel, PDF en PBIX (Power BI). Vanaf EUR 295

Heb je interesse in één van de bovenstaande analyses? Neem dan contact met mij op.