Blog

Alle berichten

CDP, DMP of marketing data warehouse

CDP, DMP of marketing data warehouse?

Binnen iedere organisatie komt er een moment waarop het aan elkaar knopen van marketing tools middels exportbestanden niet meer voldoende is om de juiste inzichten te verkrijgen en acties te doen. Het moment waarop een integraal klantbeeld nodig is en acties moeten worden afgestemd op de overal aanwezige (potentiële) klant. Dat is het moment waarop Lees meer overCDP, DMP of marketing data warehouse?[…]

hoge exit rate

Een hoge exit rate. Wat nu?

De exit rate is een ondergeschoven kindje. Veel marketeers kijken namelijk vooral naar de bounce rate van verkeersbronnen en (landings)pagina’s en vergeten deze andere belangrijke KPI. Maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen de bounce en exit rate? Wanneer is een exit rate eigenlijk te hoog? En wanneer is dit een probleem, en wanneer Lees meer overEen hoge exit rate. Wat nu?[…]

marketing data analyse grootste uitdaging

Onderzoek: data analyse grootste marketing uitdaging

Nederlandse marketing manager zoekt vooral data analisten Onderzoek door de European Marketing Confederation (EMC) onder bijna zevenhonderd Europese cmo’s wijst uit dat Nederlandse marketing managers vooral (big) data (27%) en marketing automation (22%) als grootste uitdagingen blijven zien voor 2019. Bovenal zien ze op tegen de berg aan data en zijn ze daarom naarstig op zoek naar Lees meer overOnderzoek: data analyse grootste marketing uitdaging[…]

marketing analyse voorbeelden

5 voorbeelden van onmisbare marketing analyses

Heb je wel eens het gevoel dat je belangrijke marketing beslissingen niet goed kunt onderbouwen door gebrek aan inzichten? Dat je het gedrag van je website bezoekers, klanten en prospects niet kunt voorspellen en daar niet op kunt inspelen? Mis je een volledig klantbeeld doordat informatie is opgeslagen in en wordt gerapporteerd binnen verschillende tools? Lees meer over5 voorbeelden van onmisbare marketing analyses[…]

seo trends 2019

De 29 SEO trends van 2019

Makkelijker kunnen we het niet maken, wel leuker. Mogen we de 29 belangrijkste SEO trends voor 2019 zo even samenvatten? Want wie komend jaar nog steeds bovenaan in Google wil komen, moet met ontzettend veel factoren rekening houden. Even in willekeurige volgorde: de naderende impact van Voice Search, voortdurende Google Updates, het gevaar van zero-click-searches, Lees meer overDe 29 SEO trends van 2019[…]

call to action

Zo maak je een goede call to action

Iedere website of webpagina heeft een doel. Dat doel kan bijvoorbeeld een aankoop zijn, een inschrijving (voor een nieuwsbrief of event), een oproep om contact op te nemen, etc. Om het je website bezoekers zo gemakkelijk mogelijk te maken om hun (en jouw) doel te bereiken stimuleer je ze hiertoe met een ‘call to action’ (CTA). Lees meer overZo maak je een goede call to action[…]

keyword hero

Zo vind je jouw best converterende organische zoekwoorden

Sinds Google Analytics vrijwel alle organische zoekwoorden in het Zoekopdrachten rapport verbergt onder ‘other’ of ‘not provided’ is het lastig om te achterhalen welke zoekopdrachten leiden tot website bezoeken en -nog belangrijker- tot resultaten. Natuurlijk kan je een deel van die informatie wel bij elkaar sprokkelen via Google Search Console, maar dan weet je nog Lees meer overZo vind je jouw best converterende organische zoekwoorden[…]

data verschillen Google Analytics Power BI

Dataverschillen tussen Google Analytics en Power BI

Voor de meeste online professionals is Google Analytics de belangrijkste bron van informatie. Informatie die je graag correct terug wilt zien in analyse en dashboarding tools zoals Power BI, Tableau, QlikView of Klipfolio. Hoe frustrerend is het dan als de data die je in het Google Analytics dashboard ziet verschilt van de Google Analytics data Lees meer overDataverschillen tussen Google Analytics en Power BI[…]

Wanneer kies je Power BI of Google Data Studio

Power BI vs. Google Data Studio

Voor marketing analyses, rapportages en dashboards kan je kiezen uit veel oplossingen. Microsoft Power BI en Google Data Studio zijn hiervoor populaire tools. Maar wat zijn nu de kenmerken, verschillen, voordelen en nadelen van Power BI en Google Data Studio, en wanneer kies je voor welke oplossing? Zowel Google Data Studio als Microsoft Power BI Lees meer overPower BI vs. Google Data Studio[…]