Gratis hypertargeting marketing data analyse

Als marketeer in coronatijden is het vooral hollen of stilstaan. Hollen omdat je nog steeds resultaten moet boeken, stilstaan omdat je daarvoor geen euro teveel mag uitgeven en je mankracht door thuiswerken en ziekteverzuim beperkt is of gaat worden. Om je hierbij te helpen bied ik je een gratis marketing data analyse aan die jou in staat stelt om heel gericht je marketing activiteiten te targeten en zo deze lastige periode te overbruggen.

Hypertargeting analyse

Ik noem deze analyse voor het gemak een ‘hypertargeting analyse’. Deze analyse stelt jou in staat om heel gericht je campagnes, advertenties en andere marketing activiteiten te targeten op de specifieke segmenten die jou de meeste resultaten opleveren tegen de laagste kosten. Gedetailleerde segmenten gebaseerd op bijv. aanbod EN kanaal EN boodschap EN leeftijd EN geslacht EN interesses EN gedrag EN… EN… enz. Voor de statistici; het gaat hier om een regressie analyse. Voor de geïnteresseerde marketeers; zie de voorbeelden van resultaten met uitleg hieronder.

Resultaten

In de onderstaande voorbeeld analyse heb ik voor een bedrijf wat actief is in health & lifestyle onderzocht of en in welke mate het conversiepercentage en de orderwaarde van de betreffende website worden beïnvloed door (combinaties van) leeftijd, geslacht, interesses, type bezoeker (nieuw vs. terugkerend), campagne, source en medium.

In de resultaten zie je dat het conversiepercentage en de gemiddelde orderwaarde worden verhoogd als het bedrijf zijn marketingactiviteiten richt op mannen tussen de 25 en 34 jaar die eerder de website bezochten via de campagne ‘Brand Campaign’, daarna terugkeerden naar de site als directe bezoeker, en de site niet bezocht hebben vanaf VI.nl. Vooraf had ik verwacht dat health & lifestyle gerelateerde interessegebieden van deze doelgroep en bezoekers hier ook van invloed zouden zijn, maar opvallend genoeg zijn die van te weinig invloed om mee te tellen.

Wil jij ook dergelijke inzichten ontvangen? Lees dan verder onder deze afbeeldingen.

marketing data analyse order value conversion rate topsegment
De belangrijkste beïnvloeders Het belangrijkste topsegment

Gratis? Ja, echt gratis

Om mij heen zie ik veel bedrijven worstelen met een nieuwe realiteit. Vaste en flexibele werknemers vrezen voor hun baan en inkomen. De zorgmedewerkers in mijn familie en vriendenkring lopen op hun tanden. Zelf kan ik nog niet fatsoenlijk een pleister plakken maar ik ben wel goed in het analyseren van marketing en sales data om daar zo ‘actionable insights’ uit te halen. Laat dat dan mijn bijdrage zijn.

Aanvraag

Vul hieronder je gegevens in om deze gratis marketing data analyse bij mij aan te vragen. Om er zeker van te zijn dat deze analyses terechtkomen bij bedrijven die hier echt behoefte aan hebben honoreer ik alleen aanvragen die afkomstig zijn vanaf een zakelijk email adres (dus geen gmail, hotmail, outlook o.i.d.) en waarbij alle gegevens naar waarheid zijn ingevuld. Met een sterke motivatie in het toelichtingveld (niet verplicht) heb je een streepje voor. Verder behoud ik mij het recht voor om een aanvraag niet in behandeling te nemen of af te wijzen.

 

Summary
Gratis hypertargeting marketing data analyse
Article Name
Gratis hypertargeting marketing data analyse
Description
Moet jij in deze coronacrisis maximale marketing resultaten boeken bij minimaal budget en inzet? Vraag dan deze gratis marketing analyse aan.
Author
Add to Friends

1 gedachte over “Gratis hypertargeting marketing data analyse

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.