Effectief adverteren op Facebook voor B2B

Zakelijk adverteren op Facebook“Facebook, dat is toch alleen voor consumenten? Dat is niet onze doelgroep.“ Dat is de gemiddelde reactie die wij horen als wij de mogelijkheden van Facebook adverteren voorleggen aan klanten die de zakelijke (B2B) markt bedienen. Maar ook je zakelijke klanten zijn mensen, en die mensen gebruiken Facebook. De kunst is alleen hen daar te bereiken.

Zakelijke Facebook gebruikers

De meeste decision makers en andere werknemers vullen netjes hun Facebook profiel in, inclusief hun huidige werkgever. Sommigen doen dat vanwege de status van hun functie of het bedrijf waarvoor zij werken, anderen omdat zij dan gemakkelijk gevonden kunnen worden door collega’s en relaties, of gewoon omdat hun werk iets zegt over henzelf.

Adverteren op Facebook

Facebook biedt de mogelijkheid om advertenties te creëren en te tonen aan de werknemers van een specifiek bedrijf of een bepaalde branche, met daarbij hun opleiding of opleidingsniveau als extra selectiecriterium. Staan bijvoorbeeld de afgestudeerde managers van bedrijf X op je prospect ‘hitlist’, dan kan je die heel goed op Facebook bereiken met verschillende advertenties. In die advertenties kan je dan ingaan op branche- of bedrijfsspecifieke situaties, wat de herkenbaarheid en dus het resultaat van je advertenties sterk vergroot.

En LinkedIn dan?

Adverteren op Facebook is een goed alternatief voor adverteren op LinkedIn. Op LinkedIn kan je de advertentiedoelgroep wel beter segmenteren op bijvoorbeeld opleiding, functie of werkgever, maar de advertentiepropositie van LinkedIn is nog steeds niet heel sterk. Daarnaast maken de meeste mensen niet dagelijks gebruik van LinkedIn, en wel van Facebook.

Wacht niet, start nu!

Wil jij je zakelijke doelgroep effectief bereiken? Maak dan (ook) gebruik van Facebook advertising. Heb je vragen over adverteren op Facebook? Lees dan deze tips voor betere Facebook advertentieresultaten of neem contact op via het formulier rechts bovenaan deze pagina. Wij helpen je graag op weg.

Summary
Article Name
Effectief adverteren op Facebook voor B2B
Description
Ook voor bedrijven die zich op de zakelijke markt richten is adverteren op Facebook een goede mogelijkheid om beslissers bij prospects te benaderen.
Author

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.