8 tips voor betere Facebook advertentie resultaten

Acht tips voor betere Facebook advertentie resultatenBij Add to Friends optimaliseren wij regelmatig Facebook advertentiecampagnes voor onze klanten. Campagnes die daarna hoge ROI’s behalen, en dus succesvol zijn. Om jou ook goede resultaten te laten behalen met jouw Facebook advertenties delen wij onze beste tips met jou. Fasten your seatbelts!

Boost nooit een bericht

Als je een Facebook pagina beheert dan heb je de mogelijkheid om een bericht te ‘boosten’. Zo bereik je de vrienden van jouw fans of heb je de keuze een doelgroep te segmenteren op basis van locatie, leeftijd, geslacht of taal. Welke optie je ook kiest, de ‘waste’ is enorm.

Maak in plaats daarvan voor het betreffende bericht een Facebook advertentie waarbij je veel meer targeting opties hebt, zoals interesses of een door jouw gespecificeerde doelgroep.

Test ongepubliceerde berichten

Gebruik je een paginabericht als advertentie dan wil je natuurlijk wel een aantal berichten testen om te meten welk bericht de beste click-through-rate, conversie en dus ROI behaalt. Wat je niet wilt is een aantal vrijwel gelijke berichten op je Facebook pagina plaatsen. Test daarom je advertentie met ongepubliceerde berichten, die wel je doelgroep bereiken maar niet op je Facebook pagina te zien zijn.

Target de juiste apparaten

Facebook wil graag je advertentie aan iedereen tonen. Logisch. Maar gebruikers die Facebook mobiel bezoeken zullen minder snel genegen zijn om na de klik op je advertentie veel handelingen te verrichten. Als de gewenste conversie een wat uitgebreidere online handeling is, zoals het plaatsen van een bestelling of het invullen van een formulier, of als je website of webshop niet responsive is, dan is het soms beter om deze gebruikers alleen te targeten als zij hun desktop of laptop gebruiken. Dat verbetert de ROI van je advertentie enorm.

Benut je e-mail lists

Facebook biedt je de mogelijkheid om gebruikers op basis van hun e-mail adres te targeten, waarbij Facebook je advertentie toont aan gebruikers met gematchte adressen. Natuurlijk kan je de e-mail adressen van je klanten of prospects gebruiken, maar die kon je al via e-mail bereiken. Veel interessanter is het om bijvoorbeeld de gebruikers te targeten die zich hebben uitgeschreven voor jouw nieuwsbrieven of e-mailingen, de gebruikers die jouw e-mails nooit (meer) openen, of de gebruikers die jouw e-mail wel openden maar geen gebruik maakten van jouw aanbod (retargeting).

Heb je telefoonnummers? Gebruik ze!

Zoals je gebruikers op basis van hun e-mail adres kunt targeten, zo kan je ook gebruikers op basis van hun telefoonnummer targeten. Beschik je over de (mobiele) telefoonnummers van bijvoorbeeld oud-klanten dan kan je ook hen (weer) bereiken met een Facebook advertentie.

Identificeer je doelgroep met Graph Search

Ook al is Facebook Graph Search in Europa nog niet uitgerold, je kunt er al wel gebruik van maken om specifieke gebruikers te vinden op basis van combinaties van de ‘likes’ die zij ooit gegeven hebben (niet alleen aan Facebook pagina’s maar ook aan content), hun sociale connecties, en nog veel meer. Deze gebruikers kan je vervolgens targeten. Dit is wel een arbeidsintensieve targeting methode maar loont zeker de moeite.

Retarget je Facebook advertentie

Retargeting passen we al met succes toe binnen Google AdWords campagnes. Retargeting is ook mogelijk met Facebook advertenties. Zo kan je bijvoorbeeld je Facebook advertentie tonen aan gebruikers die eerder (specifieke pagina’s binnen) je website of webshop bezochten. Denk bijvoorbeeld aan Facebook gebruikers die wel je contactpagina bezochten maar geen informatie aanvroegen, of gebruikers die wel een bestelling deden maar de inhoud van hun winkelwagentje niet afrekenden.

Maak gebruik van social media vriendelijke landingspagina’s

Uiteindelijk wil je dat je bezoekers een conversie doen, zoals een aanvraag, bestelling, of deelname aan een activiteit. Daarvoor is het belangrijk dat je vanaf jouw Facebook advertentie landen op een hiervoor geoptimaliseerde landingspagina. Hierover lees je meer in deze blogpost; Zo creëer je een social media vriendelijke landingspagina. Nog meer informatie over landingspagina optimalisatie en personalisatie lees je in ons gratis e-book Website Optimalisatie en Personalisatie.

Heb je vragen? Neem dan contact op via het formulier links bovenaan deze pagina.

Summary
Article Name
Acht tips voor betere Facebook advertentie resultaten
Description
Zet je Facebook advertenties in en wil je daarmee meer resultaat behalen? Lees dan deze tips, gebaseerd op onze succesvolle Facebook advertentie campagnes.
Author

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.