12 februari 2018

Freelance en interim webanalist

Ervaren webanalist. Gecertificeerd voor o.a. Google Analytics. Google Partner

Als webanalist kan je mij inhuren als jij of je opdrachtgever meer inzichten wilt verkrijgen uit je website bezoekers en hun gedrag om zo je online resultaten te verbeteren. Daarvoor benut ik mijn ruime ervaring met Google Analytics maar ook met andere web analytics oplossingen zoals Piwik, Matomo (voorheen Piwik PRO), en met customer journey tools zoals Salesforce. De resultaten van deze analyses maak ik inzichtelijk met rapportages en dashboards in o.a. Google Data Studio en MS Power BI.

Webanalyse diensten

Als webanalist help ik je met mijn kennis en ervaring bij zowel structurele als ad-hoc web analytics vraagstukken. Die kunnen variëren van het correct inrichten van Google Analytics of Piwik tot conversie attributie en analyse van de online journey, en van tag testing tot het opstellen van rapportages. Zo kan je mij als webanalist inschakelen voor onder andere:

  • Google Analytics, Piwik of Matomo correct inrichten
  • Google Tagmanager inrichten, uitbreiden en testen
  • customer journeys opstellen en analyseren
  • conversie attributie analyses binnen diverse dimensies
  • ad-hoc website- of gebruikersdata analyses
  • rapportages opstellen in Google Data Studio of MS Power BI
  • het verzorgen van complete web analytics trajecten
  • web analytics projectmanagement

Webanalyse expertise

Als webanalist ben ik continu op zoek naar de laatste trends, ontwikkelingen en inzichten op het gebied van o.a. web analytics, online gebruikersgedrag, customer journeys, conversie attributie, en de tools hiervoor. Daarnaast volg ik nauwgezet de ontwikkelingen op het gebied van personalisatie, automation, marketing en customer data management, en privacy wetgeving (AVG/GDPR). Deze kennis en ervaring wil ik graag met jou delen en toepassen op je website(s). Ook deel ik mijn kennis en ervaring op mijn eigen blog, op toonaangevende online business websites zoals Emerce.nl en Webanalisten.nl, en als spreker op onder andere de Webwinkel Vakdagen.

Waarom ik?

Waarom zou je mij als webanalist inschakelen in plaats van je webbouwer, je eigen marketeers of een online marketing bureau? Laat mij je hiervoor 5 goede redenen geven:

  1. webanalyse is niet iets wat ik ‘erbij’ doe, het is mijn specialisatie en dagelijkse werk
  2. data analyse is voor mij als webanalist geen doel maar een middel naar meer bruikbare inzichten
  3. ik creëer impact; met mij krijgen je web analyses én je organisatie een ‘boost’
  4. ik ben onafhankelijk en heb geen belang bij werkzaamheden aan je website of content
  5. ik ben Google Analytics Certified Individual, Google Partner en Visual Website Optimizer Certified Partner

Nieuwsgierig? Neem dan contact met mij op.

Summary
Photo ofWebanalist Frans Jan Boon
Name
Webanalist Frans Jan Boon
Website
Job Title
Webanalist
Company
Add to Friends
Address
Renessestraat 16,
Assendelft, Noord-Holland, 1566 KR