Freelance en interim webanalist

Ervaren webanalist. Google Analytics certified

frans jan boon

Je kunt mij als webanalist op freelance-, project- of interim-basis inhuren als jij meer inzichten wilt verkrijgen uit je webstatistieken om zo je online resultaten te verbeteren. Daarvoor benut ik mijn ruime ervaring met o.a. Google Analytics en Adobe Analytics, Google Tagmanager, survey en research tools zoals Hotjar, en data analyse tools zoals DAX (binnen Power BI), R en Python. De resultaten van deze analyses maak ik inzichtelijk met rapportages en dashboards in o.a. Microsoft Power BI en Google Data Studio.

Webanalyse diensten

Als webanalist help ik je met mijn kennis en ervaring bij zowel structurele als ad-hoc web analytics vraagstukken. Die kunnen variëren van het correct inrichten van Google Analytics of Tagmanager tot conversie attributie en analyse van de online journey, en van tag testing tot het opstellen van rapportages. Zo kan je mij als webanalist inschakelen voor onder andere:

  • Google Analytics correct inrichten
  • Google Tagmanager inrichten, uitbreiden en testen
  • customer journeys opstellen en analyseren
  • conversie attributie analyses binnen diverse dimensies
  • ad-hoc website- of gebruikersdata analyses
  • rapportages opstellen in Power BI of Google Data Studio
  • het verzorgen van complete web analytics trajecten
  • web analytics projectmanagement

Webanalyse expertise

Als webanalist ben ik continu op zoek naar de laatste trends, ontwikkelingen en inzichten op het gebied van o.a. web analytics, online gebruikersgedrag, customer journeys, conversie attributie, en de tools hiervoor. Daarnaast volg ik nauwgezet de ontwikkelingen op het gebied van personalisatie, automation, marketing en customer data management, en privacy wetgeving (AVG/GDPR). Deze kennis en ervaring wil ik graag met jou delen en toepassen op je website(s). Ook deel ik mijn kennis en ervaring op mijn eigen blog, op toonaangevende online business websites zoals Emerce.nl en Webanalisten.nl, en als spreker op onder andere de Webwinkel Vakdagen.

Waarom ik?

Waarom zou je mij als webanalist inschakelen in plaats van je webbouwer, je eigen marketeers of een online marketing bureau? Laat mij je hiervoor 5 goede redenen geven:

  1. webanalyse is niet iets wat ik ‘erbij’ doe, het is mijn specialisatie en dagelijkse werk
  2. analyses zijn voor mij als webanalist geen doel maar een middel naar meer bruikbare inzichten
  3. ik creëer impact; met mij krijgen je web analyses én je organisatie een ‘boost’
  4. ik ben onafhankelijk en heb geen belang bij werkzaamheden aan je website of content
  5. ik ben Google Analytics Certified Individual

Nieuwsgierig? Neem dan contact met mij op via het mailformulier, bel mij op 06 815 118 43 of connect met mij via mijn LinkedIn profiel.