Google Analytics Visitor Insights training

Als jij verantwoordelijk bent voor de resultaten van één of meerdere specifieke doelgroepen dan is Google Analytics een onmisbare tool om die resultaten te verbeteren. De informatie en inzichten die je hieruit haalt stellen jou in staat om de customer journey en het bezoekgedrag van je doelgroep te begrijpen en op basis hiervan je website beter in te zetten om je doelgroepen te faciliteren. Hierbij is het wel belangrijk dat je in Google Analytics de juiste informatie kunt vinden en interpreteren; alleen weten hoe vaak hoe vaak je website bezocht wordt en waar die bezoekers vandaan komen is niet meer voldoende. Hiervoor biedt de Google Analytics Visitor Insights training uitkomst.

Voor wie?

De Google Analytics Visitor Insights training is bedoeld voor marketeers die verantwoordelijk zijn voor, of zich bezig houden met, de marketing voor specifieke doelgroepen. Dit zijn bijvoorbeeld channel managers, product managers of business line managers.

Leerdoel

In de Google Analytics Visitor Insights training leer je inzichten te verkrijgen uit Google Analytics die jou helpen te begrijpen wat bezoekers uit jouw doelgroep(en) doen op jouw website. Waar komen zij vandaan, waar gaan zij naar toe, welke acties doen zij daarbij, en hoe verhoudt zich dit tot de business van je werkgever of opdrachtgever(s)? Dit geeft jou een beeld van de online customer journey van de bezoekers, en daarmee van hun verwachtingen. Na afloop van de Google Analytics Visitor Insights training ben jij in staat om het bezoekgedrag van jouw doelgroep(en) te meten en te analyseren, en op basis hiervan (mede) te bepalen hoe de website ingezet kan worden om jouw doelgroep(en) beter te faciliteren.

Inhoud

In de Google Analytics Visitor Insights training worden de volgende onderwerpen behandeld:

  • Hoe identificeer je jouw doelgroepen/buyer persona’s?
  • Hoe vertaal je deze doelgroepen/buyer persona’s naar Google Analytics segmenten?
  • Hoe meet je de customer journey, het gedrag en de prestaties van deze doelgroepen?
  • Waar vind je de website knelpunten die deze doelgroepen ondervinden?
  • Hoe verbeter je het gedrag en de prestaties van deze doelgroepen?
  • Waar vind je het antwoord op jouw brandende vraag? (1 per deelnemer)

Voorkennis

Voor de Google Analytics Visitor Insights training is kennis van Google Analytics op het niveau van de Google Analytics Fundamentals training vereist.

Voorbereiding

Om zoveel mogelijk relevante kennis en inzichten uit de Google Analytics Visitor Insights training te halen is het belangrijk om je hiervoor goed voor te bereiden. Hierbij zijn de volgende punten belangrijk:

  • Bepaal de voor jouw functie of afdeling belangrijkste doelen en KPI’s van je website;
  • Bedenk welke inzichten je mist om deze doelen en KPI’s te kunnen meten en realiseren.

Vervolgtrainingen

Na het afronden van de Google Analytics Visitor Insights training kan je de Google Analytics Marketing Insights training, Google Analytics Content Insights training en/of de Google Analytics Conversion Insights training volgen. Zie voor meer informatie het Google Analytics trainingsoverzicht.

Kosten en locatie

De Google Analytics Visitor Insights training wordt in-company door mij persoonlijk als Google Analytics certified specialist gegeven aan maximaal 5 personen en duurt ca. 2 uur. De kosten bedragen € 295 (excl. reiskosten en btw), ongeacht het aantal deelnemers. Uiteraard is het ook mogelijk om de Google Analytics Visitor Insights training met andere vervolgtrainingen te combineren.

Neem voor meer informatie contact met mij op.