Google Analytics Content Insights training

Als jij je vaak bezig houdt met het creëren van website content dan is Google Analytics hiervoor een onmisbare tool. De informatie en inzichten die je hieruit haalt stellen jou in staat om bestaande content te optimaliseren en goede nieuwe content te creëren. Hierbij is het wel belangrijk dat je in Google Analytics de juiste informatie kunt vinden en interpreteren; alleen weten hoe vaak welke content wordt bekeken is niet meer voldoende. Hiervoor biedt de Google Analytics Content Insights training uitkomst.

Voor wie?

De Google Analytics Content Insights training is bedoeld voor marketeers die verantwoordelijk zijn voor, of zich bezig houden met, het creëren van content zoals webteksten, webpagina’s, blogberichten, online video en infographics.

Leerdoel

In de Google Analytics Content Insights training leer je inzichten te verkrijgen uit Google Analytics die jou helpen bestaande content te verbeteren en nieuwe content te creëren. Content wat goed gevonden en gewaardeerd wordt door zowel bezoekers (usability) als door zoekmachines (SEO). Na afloop van de Google Analytics Content Insights training ben jij in staat om de performance van content te meten en te analyseren, en op basis hiervan bestaande content te optimaliseren en nieuwe content te creëren.

Inhoud

In de Google Analytics Content Insights training worden de volgende onderwerpen behandeld:

  • Hoe identificeer je de content consumerende bezoekers en doelgroepen/buyer persona’s?
  • Hoe vertaal je deze doelgroepen/buyer persona’s naar Google Analytics segmenten?
  • Hoe meet je welke content deze bezoekers gebruiken en waarderen?
  • Hoe analyseer je de sterke en zwakke punten van deze content?
  • Hoe benut je deze inzichten voor het creëren van nieuwe content?
  • Waar vind je het antwoord op jouw brandende vraag? (1 per deelnemer)

Voorkennis

Voor de Google Analytics Content Insights training is kennis van Google Analytics op het niveau van de Google Analytics Fundamentals training vereist.

Voorbereiding

Om zoveel mogelijk relevante kennis en inzichten uit de Google Analytics Content Insights training te halen is het belangrijk om je hiervoor goed voor te bereiden. Hierbij zijn de volgende punten belangrijk:

  • Bepaal de voor jouw functie of afdeling belangrijkste doelen en KPI’s van je website;
  • Bedenk welke inzichten je mist om deze doelen en KPI’s te kunnen meten en realiseren.

Vervolgtrainingen

Na het afronden van de Google Analytics Content Insights training kan je de Google Analytics Marketing Insights training, de Google Analytics Visitor Insights training en/of de Google Analytics Conversion Insights training volgen. Zie voor meer informatie het Google Analytics trainingsoverzicht.

Kosten en locatie

De Google Analytics Content Insights training wordt in-company door mij persoonlijk als Google Analytics certified specialist gegeven aan maximaal 5 personen en duurt ca. 2 uur. De kosten bedragen € 295 (excl. reiskosten en btw), ongeacht het aantal deelnemers. Uiteraard is het ook mogelijk om de Google Analytics Content Insights training met andere vervolgtrainingen te combineren.

Neem voor meer informatie contact met mij op.