8 februari 2018

CV Frans Jan Boon

Strategisch denker en operationeel doener met focus op resultaat

 

Profiel en ervaring

Sinds de eerste internet ‘bubble’ ben ik werkzaam in digital business. De afgelopen 18 jaar werkte ik onder andere voor KPN Telecommerce, werkte ik aan bureauzijde voor diverse A-merken, en was ik business unit manager web-log.nl bij ilse media (Sanoma). Ook in deze management functies vervulde ik de rol van ‘meewerkend voorman’, een rol die mij goed past.

Bij mijn start als freelancer in 2010 heb ik mij toegelegd op zoekmachine- en conversie- optimalisatie, en web analytics. Deze kennis en ervaring zet ik in voor verschillende opdrachtgevers, groot en klein, in diverse branches. Daarnaast volg ik nauwgezet de ontwikkelingen op het gebied van personalisatie, automation, en marketing en customer data management.

Enkele bekende bedrijven waar ik voor werk of heb gewerkt zijn AGU, AVRO TROS, Brunotti, ElectronicPartner, Eurocamp, Honda, Ikwilvanmijnautoaf.nl, Jan Doets, Landal Greenparks, Lilly, MuseumTV, Plantage Boekhandel, Run2Day, SRC Cultuurvakanties, Terre des Hommes, The Readshop, Uroweb, Vandale.nl, Vodafone, Welkoop, Willie.nl en WUA.

Als freelancer werk ik op freelance-, project- of interim-basis. Zowel uitvoerend, adviserend, coachend, als leidinggevend in de rol van meewerkend voorman. ‘Agile’ is de manier waarop ik graag werk, omdat ik een bedrijf zo in ‘sprints’ kan helpen snel meer resultaten te behalen. Daarnaast fungeer ik vaak als sparringpartner, waarbij klanten gebruik maken van mijn uitgebreide kennis, ervaring en inzichten.

Kennis, opleidingen en certificaten

  • Marketing (Nima A en B)
  • SEO, SEA, SEM (Google AdWords Certified Individual)
  • Digital Analytics (Google Analytics Certified Individual)
  • Conversie optimalisatie (Visual Website Optimizer Certified Partner)
  • Overig: University of Life

Karaktereigenschappen

  • Analytisch
  • Gedreven
  • Communicatief
  • Coachend
  • Helicopterview
  • Can-do mentaliteit
  • Altijd op zoek naar verbetering

Gereedschappen

Van alle tools waarmee ik ervaring heb gebruik ik de volgende gereedschappen bij voorkeur:

  • Google Analytics
  • Google AdWords Editor
  • Google Tagmanager
  • Google Data Studio
  • Google Optimize
  • Piwik (Pro)
  • Power BI
  • Visual Website Optimizer
  • Optimizely
  • Hotjar
  • Ahrefs
  • Screaming Frog
  • SalesForce
  • BlueConic
  • Open Office
  • Trello

Schrijver

Mijn kennis en ervaring deel ik graag met klanten, relaties en geïnteresseerden. Deze bereik ik via mijn blogs op Addtofriends.nl, Emerce.nl en Webanalisten.nl. In het verleden heb ik ook veel geschreven voor Marketingonline.nl/Molblog.nl en Twinklemagazine.nl.

Spreker

Naast bloggen deel ik mijn kennis en ervaring ook als spreker tijdens onder andere de Webwinkel Vakdagen (2013 en 2016) en TradeTravel.

Hobby’s en interesses

Naast mijn werk en vaderschap luister en maak ik muziek, doe ik aan kickboksen, rijd ik motor, lees ik offline een spannend boek of tijdschrift over deze hobby’s, spreek ik af met vrienden, of kijk ik een Engelse of Scandinavische film of serie.

Volledige CV (PDF)

Klik hier om mijn volledige CV inclusief personalia als PDF te downloaden.

 

Summary
Photo ofFrans Jan Boon
Name
Frans Jan Boon
Website
Job Title
Zoekmachine- en conversieoptimalisatie specialist
Company
Add to Friends
Address
Renessestraat 16,
Assendelft, Noord-Holland, 1566 KR