Blog


7 A/B test beginnersfouten

7 A/B test beginnersfouten 1

A/B testen zijn een belangrijk onderdeel van de conversie optimalisatie van je website of webshop. Hiermee testen steeds meer marketeers en site owners het effect van wijzigingen in hun website of webshop, voordat zij deze doorvoeren. Daarbij gaat nog wel eens wat mis… Wij hebben de 7 meest gemaakte A/B test beginnersfouten […]


Zo overleef je Google’s mobile-first index

Waarschijnlijk heb je er eind vorig jaar al over gehoord; Google’s aankondiging van de mobile-first index. Ondanks dat dit een belangrijke ontwikkeling is die de SEO resultaten van veel websites snel gaat beïnvloeden lijkt deze bij veel website eigenaren en exploitanten nog niet helemaal te zijn ‘geland’. Daarom lees je […]

google mobile first index

google analytics alternatieven

Wat zijn de alternatieven voor Google Analytics? 4

Google Analytics is voor de meeste website exploitanten nog steeds de standaard oplossing voor web analytics. Bestaan er dan geen alternatieven voor deze allesweter? Jazeker, die bestaan. Hieronder vind je een aantal alternatieven voor Google Analytics op een rij. Waarom een alternatief voor Google Analytics? Niet voor niets staat in […]


SEO trends 2017

SEO trends voor 2017

“De gebruiker gaat voor, de rest volgt vanzelf.” Deze woorden zijn van Kaspar Szymanski, voormalig Google Search Quality teamlid. En daarmee verwoordt hij mooi de gemene deler van alle SEO-trends voor 2017: hoe beter de gebruikerservaring, hoe hoger de ranking. Dit artikel op Emerce.nl geeft je een uitgebreid overzicht van maar liefst […]


Gratis e-book Website Optimalisatie en Personalisatie

Het gratis ebook ‘Website optimalisatie en personalisatie’ biedt je een snelle route naar meer en betere website en webshop resultaten. Het combineert de belangrijkste zaken uit website- en conversie-optimalisatie en -personalisatie, en smeedt die samen tot één praktische benadering. Tot een aanpak die door online professionals van ieder niveau met succes kan […]

website personalisatie

seo model aanpak en werkwijze

SEO volgens het Six Sigma Model

Van wijzigingen in Google’s algoritme tot veranderend consumentengedrag, SEO is continu in beweging. Alleen al de afgelopen twee jaar hebben we enorme veranderingen gezien: Google’s ‘mobilegeddon’, RankBrain, wijzigingen in de zoekresultaten layout, de introductie van AMP (Accelerated Mobile Pages), Google’s Panda en Penguin updates, en ga zo maar door.   […]