Aanpak

Voor zowel de continue als campagnematige inzet van social media, social commerce en e-commerce hanteren wij de volgende resultaatgerichte aanpak:

resultaatgerichte aanpak social mediaPlan
Als er nog geen solide plan ligt dan is dat vaak de eerste stap. We stellen dan aan de hand van je marketing en sales plannen een strategisch en tactisch social media plan, social commerce plan of campagneplan op, waarin we je ook al een voorproefje geven van de operatie.

Build
Voor zowel de continue als campagnematige inzet van social media en social commerce dienen er voorbereidende werkzaamheden uitgevoerd te worden. Dat kan bijvoorbeeld het realiseren van een Facebook fanpage of app zijn, het ‘social’ maken van je website of webshop, het integreren van social media in email marketing en CRM, etc.

Exposure
Exposure is erop gericht je aanbod gericht onder de aandacht te brengen van de juiste (potentiële) klanten. Hiervoor worden fans en followers geworven met bijvoorbeeld social media advertising, social SEO of twitter seeding, en geleid naar je social media presence die je al had of die we in de Build fase hebben gerealiseerd.

Influence
Influence is één van de twee onmisbare stappen voor het vergroten van je virale bereik. In deze stap stel je jouw invloedrijke fans en followers in staat om jouw boodschap of content verder te verspreiden, stimuleer je ze daartoe, en beloon je ze daar eventueel voor.

Engagement
Engagement is de tweede onmisbare stap voor het vergroten van je virale bereik, en (nog belangrijker!) is noodzakelijk om je via Exposure en Influence geworven fans en followers te behouden. Als je hen niet weet ‘engagen’, te boeien en te binden, dan hebben zij de ‘Unfollow’ en ‘Vind ik niet meer leuk’ buttons snel gevonden en is er geen sociale relatie meer die kan converteren naar een klantrelatie.

Action & conversion
Dit is natuurlijk de belangrijkste stap. De stap waarin je fans en followers converteren naar klanten. Hiervoor stimuleren wij jouw fans en followers informatie aan te vragen, een aanschaf of boeking te doen in je winkel(s) of webshop, etc. Niet met ‘hard sell’ berichten en updates, maar met geraffineerde acties en campagnes. Gericht en gestructureerd,
om ‘waste’ te voorkomen.

Retention
Het behouden van klanten is eigenlijk nog belangrijker dan de werving. Het leveren van de beste producten, diensten en service is hiervoor noodzakelijk maar niet voldoende. Keer op keer zal je je relevantie moeten bewijzen. Daarom richten we het bovenstaande proces zo in dat ook bestaande klanten de funnel blijven doorlopen, betrokken en engaged blijven, en klant blijven.

Wil je meer weten of ben je benieuwd naar wat wij concreet voor je kunnen betekenen? Kijk dan bij onze diensten of neem contact met ons op.