Google’s belangrijkste ranking factor


belangrijkste ranking factor googleVraag jij je wel eens af wat de allerbelangrijkste ranking factor van Google’s algoritme is? De absolute #1? Natuurlijk doe je dat, dat doen we namelijk allemaal! 🙂

#1 ranking factor

Dus… zijn het links? Is het content? Is het een speciale verborgen metatag? Headings, misschien? Nee, het is geen van dat. Het is “awesomeness”. Dat is wat John Mueller, de Webmaster Trends Analyst van Google, zei in de onderstaande tweet. De nummer één belangrijkste rankingfactor die Google gebruikt om rankings te bepalen, is “awesomeness”. Vrij vertaald: geweldig(heid).

google belangrijkste ranking factor

Hoog in Google door ‘geweldigheid’?

Awesomeness. Geweldigheid. Lekker vaag. Maar dan nu vertaald naar de praktijk: hoe zorg je dat jouw website zo geweldig is dat deze hoge rankings in Google behaalt? In een notendop, doe je dat door:

  • je website toegankelijk te maken voor iedereen dm.v. een geweldig goede site structuur en geweldige UX;
  • een geweldig goede ervaring te bieden op mobiele apparaten: snel, gemakkelijk, to the point;
  • geweldige content te creëren die van grote waarde is voor je doelgroep, niet voor zoekmachines (die volgen vanzelf);
  • met deze content een geweldig goed backlinking profiel op te bouwen met zowel bulklinks als kwalitatieve links;
  • dit alles volgens een holistische benadering te doen; websites die zo werken, scoren geweldig goed in Google.

Wil je weten hoe je dit aanpakt? Bekijk dan onze SEO werkwijze of neem contact met ons op.

Download gratis gids en checklist ‘Content Optimalisatie voor SEO’

 

 

Summary
Google's belangrijkste ranking factor
Article Name
Google's belangrijkste ranking factor
Description
Dit is volgens Google zelf de allerbelangrijkste ranking factor van Google, die ervoor zorgt dat jouw website hoog in de zoekresultaten kan komen.
Author
Add to Friends
Share our knowledge!Share on LinkedInTweet about this on TwitterShare on FacebookEmail this to someonePrint this page

Frans Jan Boon

Over Frans Jan Boon

Resultaatgedreven conversie optimalisatie, SEO en SEA specialist met een zwak voor data. In digital business sinds de ‘bubble’. Oprichter van Add to Friends.

Een reactie plaatsen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *